Presentation - Lisa Fager

Vem är Lisa Fager?
Ni som tidigare har följt min blogg - tavlingsponni och/eller ungaryttare - känner mig nog redan ganska bra. Jag heter iallafall Lisa Fager och bor utanför kolbäck men går i nian på Tunboskolan som ligger inne i kolbäck. Jag är 15 år och fyller 16 i år. Min fritid tillbringas i stallet med hästarna eller med kompisar. Jag har två ponnysar på foder, Paloma och krypton. Jennifer(bloggare nr 2) hjälper mig med Paloma flera dagar i veckan!

Varför rider jag?
Jag rider för att jag tycker att det är kul och man utvecklas som person genom att hålla på med levande djur. Jag började rida för många år sedan på ridskola, Hallsta ridklubb och de var även där jag lärde känna Jennifer och många andra av dom personerna som jag umgås med idag. Sommaren 2010 slutade jag på hallsta och tog Paloma på foder efter att ha varit medryttare på henne i ett halvår.

Våren 2011 hade jag red jag en ponny till försäljning, Caramelle. Med henne tävlade jag upp tom LA hoppning, LB dressyr och P70 fälttävlan. Ni kommer kunna läsa om henne och vår resa här på bloggen i olika inlägg.

Sommaren 2011 fick jag även hem min andra ponny, Krypton som jag kommer att ha till maj 2013.

Info om Paloma och Krypton:
krypton(*04)
är ett riktigt matvrak som kan äta hur mycket som helst. Det bästa han vet är att hoppa och han suger verkligen tag i hindren. I stallet är han väldigt snäll och försiktig och vill inte göra fel, men ibland tar matsuget över... och då går det som det går. Han blir väldigt lätt uttråkad och tycker att det är kul att gå runt efter Paloma i hagen trots att hon tycker att han är dryg. Med honom har jag hoppat klubbtävlingar med upp till 80cm.





Paloma(*90) är stallets prinsessa och hon älskar all slags uppmärksamhet. Hon gillar när man pysslar om henne och hon har en väldigt synlig personlighet och visar direkt om hon tycker att något är äckligt. Hon är även världens snällaste som nästan vem som helst kan ha att göra med. Dock kan hon bli lite små fjantig när man rider men hon vet vilka man kan drygas med och vilka man ska vara snälla mot. Med Paloma har jag startat upp tom LA dressyr men ingen hoppning pga henne ålder.




Mina mål 2012 - Paloma.
-Delta i div 3 och div 2 dressyr.
-Plocka lite placering LB:1
-Få stadiga poäng upp till LA:1
-Delta i DM -LA:3?

Mina mål 2012 - krypton
-Delta i div 3 och ev div 2 hoppning.
-Få rutin på tävlandet
-starta LD
-Placera mig i LC
-Nolla upp till LB
-Prova på LB:1







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0